Antalya’nın Muratpaşa Belediyesi, çevre bilinci ve atık yönetimi konularında yürüttüğü eğitim faaliyetlerini sürdürüyor.

İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından okul ve kurumlardan gelen talepler doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle 2019 yılından bu yana toplam 74 bin 701 kişiye ulaşıldı.

2025-2026 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilen çalışmalarda ise 3 bin 34 kişiye çevre bilinci, geri dönüşüm ve atık yönetimi konularında bilgilendirme yapıldı.

Eğitimlerde küresel ısınma, iklim krizi, çevre ve deniz kirliliği, atıkların ayrıştırılması ve geri dönüşüm süreçleri gibi konular ele alındı. Katılımcılara ayrıca geri dönüşüm tesislerine düzenlenen teknik gezilerle atıkların toplanma ve işlenme süreçleri hakkında bilgi verildi.

Eğitim çalışmaları kapsamında kreşlerin de aralarında bulunduğu 19 okulda öğrencilere ulaşıldığı, programların farklı yaş gruplarına göre hazırlandığı belirtildi.

 

Hibya Haber Ajansı