Ukrayna Dışişleri Bakanı Andrii Sybiha, 20 Haziran–2 Temmuz tarihleri arasında Oshmyany bölgesi askeri komiserliğinin yaklaşık 2 bin askere bildirimde bulunduğunu ve ön toplanma noktalarının kurulduğunu belirtti.

Bu faaliyetlerin resmi olarak “rutin veri doğrulama” şeklinde tanımlandığını ifade eden Sybiha, söz konusu adımların komşu ülkelere yönelik bir yıldırma aracı olarak kullanıldığını savundu.

Belarus yönetiminin gerilimi azaltmaya yönelik bir niyet göstermediğini dile getiren Sybiha, “Minsk, Ukrayna ve NATO ülkelerinin sınırlarına yakın askeri varlığını artırıyor” dedi.

 

Hibya Haber Ajansı